+ Irodalom

A KULTOK V. hivatalos programja: Marketing, brand és kultusz a kortárs irodalomban

kultok

A kiadói és könyvterjesztői stratégiákról, a kortárs irodalom márkázhatóságáról, a magyar irodalom hazai és külföldi népszerűsítéséről, online jelenlétéről, továbbá kultuszairól, például Borbély Szilárd és Esterházy Péter életművének a sajátos megítéléséről éppúgy szó lesz az ötödik KULTOK konferencián, mint…

A kiadói és könyvterjesztői stratégiákról, a kortárs irodalom márkázhatóságáról, a magyar irodalom hazai és külföldi népszerűsítéséről, online jelenlétéről, továbbá kultuszairól, például Borbély Szilárd és Esterházy Péter életművének a sajátos megítéléséről éppúgy szó lesz az ötödik KULTOK konferencián, mint különböző populáris jelenségek e problémakörön belüli tárgyalhatóságáról, illetve a gyerekirodalom trendivé válásáról.

A József Attila Kör és a KULTer.hu 2016. március 18–19-én Marketing, brand és kultusz a kortárs irodalomban címen megvalósuló konferenciája az irodalmi brandépítés és marketing különféle megnyilvánulási formáiban rejlő lehetőségekre, a kultuszképz(őd)és folyamataira koncentrál majd, miközben a siker fogalmának kettős természetére is felhívja a figyelmet, amely egyrészt a pozitív kritikák és díjak formájában érvényesülő szakmai elismeréseket, másrészt a szélesebb olvasókör elérésére képes brand működését jelenti.

Az ötéves jubileum jó alkalom egy rövid visszatekintésre: Egyetemi kulturális műhelyek; Online kulturális folyóiratok; A populáris kultúra medialitása; Irodalom és interdiszciplinaritás – ezek voltak a korábbi évek hívószavai a KULTOK tanácskozásain. Valamennyi témakör felszínre hozott olyan kérdéseket, amelyek a kortárs szépirodalom megítélésére, illetve a szerzők és az olvasás népszerűsíthetőségére vonatkoznak, jelen konferencia témája tehát logikusan következik a megelőzőekből. A szakmai előadásokat és eszmecseréket követően pedig a konferencia témájához kapcsolódó kísérőprogramok sem maradnak el, a III. Debreceni Slam Poetry Verseny zárja az első, a Lóci játszik zenekar koncertje pedig a második napot.

kultok

  1. március 18.

A SZERZŐ KULTUSZA

13:30 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)
MEGNYITÓ

Szirák Péter

14:00 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

ELŐADÁSOK

Oláh Szabolcs: Tartalom

Bíró-Balogh Tamás: Írói és olvasói kultuszok

Margócsy István: „E név, amelyet én magam teremték”

Visy Beatrix: Halál és kultusz – A tragikus halál mint kánon- és kultuszformáló következmény Borbély Szilárd életművében

Valastyán Tamás: Elmozdulások – A zsidó-keresztény kultúra átértelmeződései Borbély Szilárdnál

Balajthy Ágnes: A nagy utazó és a kis, fekete füzet

Balogh Endre: Sértődés ne essék – Tévhitek a könyveladás körül

17:00 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

KIADÓI STRATÉGIÁK – BESZÉLGETÉS A KÖNYVSZAKMA KÉPVISELŐIVEL A BRAND- ÉS KULTUSZÉPÍTÉS LEHETŐSÉGEIRŐL

Vendégek: Dávid Anna (Magvető), Mészáros Sándor (Kalligram), Szabó Tibor Benjámin (Athenaeum), moderál: Herczeg Ákos (KULTer.hu)

18:30 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

ARS POETICÁK ÉS IMÁZSOK – A MEGÚJULT ALFÖLD FOLYÓIRAT MÁRCIUSI SZÁMÁNAK BEMUTATÓJA

Vendégek: Szirák Péter (főszerkesztő), Fodor Péter, Lapis József, Herczeg Ákos (szerkesztők), Keszeg Anna (szerző), moderál: Uri Dénes (PhD-hallgató)

21:00 (Lovarda)

III. DEBRECENI SLAM POETRY VERSENY – DÖNTŐ

Döntőbe jutott slammerek: Asbóth Balázs, Bájer Máté, Bakota Zalán, Bégányi Dániel, D. Nagy Bence, Gömöri Eszter, Horváth Imre Olivér, Ozsváth Cseke Gergő, Polgár Tóth Tamás, Somogyi Tibor, Szentgyörgyi Ádám és Tóth Marcell

Zsűri: Csider István Zoltán (Slam Poetry Magyarország), Gábor Tamás Indiana (Slam Poetry Magyarország), Szűcs Noémi Foffi (DebreSlam) + 3 ember a közönségből

Konferál: Kovács Eszter Csilla, Marczin I. Bence
Zenei közreműködők a DUB Székháztól: Dr. Juzztice, Kisszántól

  1. március 19.

AZ IRODALOMNÉPSZERŰSÍTÉS ESÉLYEI

10.00 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

ELŐADÁSOK

Bedecs László: A magyar irodalom esélyei külföldön – A bolgár példa

Új Krisztina: Gyerekdivat – Trendek a kortárs gyerekirodalomban

Keserű József: Brandek és trendek a magyar fantasy-irodalomban

Hegedűs Norbert: A Cthulhu-kultusz a kortárs popkultúrában

Szabó István Zoltán: Olvasni szexis? – Brandépítés az irodalomban

13.30 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

Gazsó Hargita: Kiállítás és irodalomnépszerűsítés

Prezenszki Alex: „Jössz Te még a Könyvutcámba!” – Brandmenedzselés debreceni irodalmi nagyrendezvényeken

Borsik Miklós: A lájk (olvashatóságának) enigmája

Kele Dóri: InstaVers – Marketing és brand a kortárs magyar irodalomban

Braun Barna: Az irodalomnépszerűsítés piaci szerepe

16.00 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

A KÖLTÉSZET A SZOMSZÉDBA KÖLTÖZÖTT? – BESZÉLGETÉS KÖLTÉSZETNÉPSZERŰSÍTŐ PROJEKTEKRŐL

Vendégek: Békés Zoltán (Írók öltönyben), Nagy Eszteranna (PoetVlog), Ignácz Krisztián (Mindennapi kortárs magyar vers), moderál: Vigh Levente (KULTer.hu)

17.00 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)

A DALSZERZŐK KULTUSZA: FARKAS, LIKÓ, LOVASI – BESZÉLGETÉS FRONTEMBEREK ÉLETRAJZÍRÓIVAL

Vendégek: Géczi János (költő, író), Kiss László (író, szerkesztő), Lévai Balázs (író, rendező), moderál: Barna Péter (KULTer.hu)

21.00 (Nagyerdei Víztorony, H2O Galéria)
LÓCI JÁTSZIK-KONCERT

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top