+ Média

Sosem fordultak ilyen tömegesen iskolapszichológushoz a gyerekek

nyílt levél miskolci Herman Ottó Gimnázium

(…) A kilencedikes matematika kísérleti tankönyv vastagabb a miskolci telefonkönyvnél (… ) Nem marad idő gyakorolni és elmélyíteni a tudást, pedig szerintem az egyetemek is jobban örülnének, ha nem azzal kellene kezdeniük az első évfolyamon, hogy mi a logaritmus. (…) Ha nincs idő a gyakorlásra, otthonra marad a probléma, a magántanárt viszont csak a tehetősebbek engedhetik meg maguknak, ezért írtuk, hogy
az oktatási rendszer bebetonozza a szociális különbségeket.

Nyílt levélben sürgeti az oktatási rendszer változását a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestülete, amelyhez keddig több mint kétezren csatlakoztak. Az Abcúg a tiltakozást szervező Pilz Olivérrel, az iskola matematika-fizika-biológia szakos tanárával készített interjút.

Részletek az interjúból:

“Az életpálya-modellel együtt bevezették az előmenetelhez szükséges, minimum 80 oldalas portfóliót, amit nem egy-két délutánba telik megírni. Megjelent a szakfelügyelet, amihez szintén társul adminisztráció, hiszen el kell készítenünk az óravázlatot és a tematikus tervet, majd az értékelés alapján fejlesztési tervet kell írnunk arról, hogyan javítjuk ki a gyengeségeinket. Az új, belső ellenőrzési csoportok is papírmunkát kívánnak. Papírok papírok hátán.

(…) a tanár könnyebben bakizik, mert ha négy órát alszik, nem biztos, hogy másnap minden példát ki tud számolni az emelt matematika csoportban. A diákok azt látják, hogy a tanár nyűgös, ideges, kevesebbet tud a gyerek problémáival foglalkozni,

később javítja ki a dolgozatokat, és nem tart olyan színvonalú órát, mint szokott, mert nem tud rá felkészülni.

(…) úgy éreztük, ez az az utolsó pillanat, amikor még elérhetjük, hogy a gyerekek mindezt kevésbé szenvedjék meg.

(…) [a gyerekek] Sosem fordultak ilyen tömegesen iskolapszichológushoz, ami részben a gyerekek túlterheltségét jelzi. Irdatlanul fáradtak, mert folyamatosan plusz órák jelentek meg.

(…) Ha összeszámoljuk, a gyerekek többet dolgoznak, mint a felnőttek, és végeredményként kapunk az oktatásban még egy hullafáradt, frusztrált szereplőt.

(…) A kilencedikes matematika kísérleti tankönyv vastagabb a miskolci telefonkönyvnél (… ) Nem marad idő gyakorolni és elmélyíteni a tudást, pedig szerintem az egyetemek is jobban örülnének, ha nem azzal kellene kezdeniük az első évfolyamon, hogy mi a logaritmus. (…) Ha nincs idő a gyakorlásra, otthonra marad a probléma, a magántanárt viszont csak a tehetősebbek engedhetik meg maguknak, ezért írtuk, hogy

az oktatási rendszer bebetonozza a szociális különbségeket.

Másrészt egyre kevésbé a lexikális tudásra kellene építeni, hiszen ez egy gombnyomással elérhető.

(…) Jóval több gyakorlati ismeretet kellene átadni, hogy mindenki be tudjon adni egy álláspályázatot, és el tudja magát adni a munkaerőpiacon. Önmagában hasznos, hogy a tananyag része lett az önéletrajz-írás, de a történelem tanároknak adták oda, hogy tanítsák meg tizenkettedikben.

De nincs rá idő, mert semmit sem vettek ki cserébe az elvárásokból, és a tanárokat sem készítették fel rá. (…)

Ajánló:

Az egész oktatási rendszert látjuk most már veszélyben!

Egy pedagógus vallomása: Eltenni láb alól nem fognak

Vekerdy Tamás: Az iskola jelenlegi formájában megbetegíti a gyerekeinket

Felmondott és Németországba költözik a Nemzeti Pedagógus Kar ellen tiltakozó ceglédi tanárnő

30 000 tanárról fognak jelenteni

Vekerdy Tamás: Nem az a gazember, aki hazudik, hanem akinek nem lehet megmondani az igazat

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Népszerűek

To Top