A koporsó és erotika találkozása – fotók 18+

000.lindner

Jól menő és komoly nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező koporsó-gyárat működtet Lengyelország közepén, Wągrowiec-ben egy élelmes üzletember. Zbigniew Lindner arra vágyott, hogy – az egyébként nyilván kényelmes fekvést nyújtó – koporsóit a szélesebb közönség is megismerje. Főhetett a feje, hiszen koporsókat sokan készítenek, s mert a temetés nem az, amin spórolni szokás, még az árral és a minőséggel sem lehet úgy igazán kitűnni a mezőnyből. Mi tehet ismertté egy koporsó-márkát? Nyilván a reklám!

De milyen legyen az a reklám, amire mindenki felkapja a fejét?

Bizonyára eltartott egy ideig, amíg a kósza ötletből kialakult a koncepció (ami már egy borászat esetében is sokak szerint túlzás), és az 1991-ben létrehozott vállalat gazdája, Lindner úr úgy döntött, hogy az amúgy is tetemes (bocsánat) mennyiségű koporsót előállító céget (2008-ban havonta 11ezer koporsót készítettek) rávezeti a reklámpiac veszélyesen vékony jegére: jöhetnek a csajok!

Ahhoz, hogy az emberek megjegyezzék a cég nevét, szokatlan dolgot kell felvállalni, és olyan skandallumot előidézni, aminek híre magától terjed. A cég első naptára 2010-ben készült, és a koporsók mellett – vagy éppen a koporsókon – pucér és félpucér modellek pózoltak. (Az esetről, s annak érdekes vonatkozásairól természetesen nem számolnánk be, ha Magyarország is célország lenne. De nem az, így megmutatjuk ezt a kulturális és kegyeleti szempontból is furcsa kísérletet.)

Gondolhatjuk, micsoda megrökönyödést váltott ki egy erősen szexistának tűnő falinaptár Karol Józef Wojtyła hazájában.

A lengyel sajtó botránnyá fújta a történetet, s a németek is rárepültek a témára. A naptárak képei önálló életet kezdtek élni, s – milyen meglepő – növelték a cég ismertségét és ezzel forgalmát is.

Azt, hogy a botránykampány sikeres, nem kell bizonygatni: azóta is megjelenik a naptár, s a koporsókészítő évről-évre új stílusban dobja piacra a koporsós kalendáriumot, mely az elmúlt években „saját jogon” is kelendőnek bizonyult.

Az első, 2010-es naptár még különösebb koncepció nélkül, csak a botrány kedvéért készült:

koporsó

2010 január és december

A 2011-es naptár már stílust keresett, a retro jegyében :

koporsó

2011. január

A 2012-es naptár a testfestés igézetében született (testfestő-interjúnkat itt olvashatjátok) és azt a tizenkét országot idézi meg, melyek üzleti kapcsolatban állnak a vállalattal:

koporsó

2012. április – Üdvözlet Németországnak

koporsó

2012. november – Üdvözlet Oroszországnak

A 2013-as év naptára az álmokról szól, és nem nélkülözi a szürreális elemeket:

koporsó

2013. június – Csokis koporsó

2013. augusztus

2013. augusztus

2014 a természethez való visszatérés éve, a koporsók és a modellek zöld erődben, virágzó réten, tengerparton kerültek a fotós lencséje elé:

koporsó

2014. október

2015 a letisztultság éve, s vitathatatlan, hogy a fekete-fehér képek kölcsönöznek némi eleganciát…

koporsó

2015. április és november

A 2016-os naptárról, a harisnyások temetős óriásplakátjáról és a lengyel katolikus líra vezéralajáról a következő oldalon olvashatsz. Lapozz!



1 hozzászólás

Írd le a véleményed!

Új hozzászólás