Gondolatátvitellel csocsózhatsz a Trafóban

gondolatátvitel

A Youniverse Project agyszenzoros játékokkal indítja útjára a Trafó idei smART! sorozatát. Legújabb interaktív installációjukban, a Mindkickben gondolatátvitellel tudunk csocsózni, és igazi futurisztikus mezben, a legújabb okostechnológiai eszközöket magunkra öltve, agyhullámainkkal pingpongozhatunk. Aki pedig kimaradt a tavalyi Kép és képtelenség kiállításon debütált Szavak súlya című projektjükből, az most kipróbálhatja, hogy milyen is egy virtuális valóságszimulátorral kommunikálni. A kihívás garantáltan felturbózza az adrenalinszintet: egy sziklát kell egyensúlyozni egymás feje fölött, kizárólag az agyhullámok erejével.

Három fiatal magyar fejlesztő, a filmes Dombovári Csongor, a villamosmérnök Makra Sándor és a tervezőgrafikus Kerekes Kata két éve kísérletezik agyszenzorokkal, és még ahhoz is bőven van kreativitásuk, hogy performanszokban és interaktív installációkban kamatoztassák eredményeiket. 2014 nyarán nyerték meg a Kitchen Budapest Talent Programjának féléves ösztöndíját, azóta dolgoznak a futurisztikus kommunikáció lehetőségein. Figyelik a résztvevők egymásra adott reakcióit, a bio-adatokat pedig infografikával dolgozzák fel. Brain-to-computer-interface technológiával helyezik az ösztönös emberi reakciókat virtuális valóságba, miközben középpontba állítják kommunikáció tudatra gyakorolt hatását. A Trafó a szeptember 4-i évadnyitó bulijára még egy közönségtalálkozót is szervez az alkotókkal ahol dr. Ruttkay Zsófia, a MOME TechLab vezetőjének moderálásával jobban is beleáshatjuk magunkat a kérdésbe.

A csapat új projektje a MindKick, a csocsó high-tech verziója. Itt nem a sör és a virtuóz csuklómozgás a muníció, hanem egy realtime processzorral felszerelt agyszenzoros készülék. A résztvevők gondolataikkal irányítják a labdát egy futballpályaként szolgáló asztali arénában.

A szavak súlya című projekttel tavaly a Capa Központ Kép és képtelenség című kiállításán szerepelt a csapat. A Trafóklubban 15 percenként két-két néző vehet részt a játékban: egyikük agyszenzort, másikuk pedig egy virtuális valóságot teremtő szemüveget használ. A szemüveges feje felett egy hatalmas szikla lebeg, ami az agyszenzoros lelkiállapotát tükrözi. A feladat: kiegyensúlyozottá és vidámmá tenni az agyszenzorost, hogy a másik megmeneküljön a szikla becsapódásától. Ha az ugyanis véletlenül felidegesíti partnerét, nincs, aki megmentse haragjától, és a virtuális objektum becsapódik. Egyenesen a feje közepére.

YOUNIVERSE PROJECT: A szavak súlya | MindKick, 2015. szeptember.3. 18.00 – 20.00 ésszeptember 4. 19.00 – 21.00, Közönségtalálkozó: szeptember 4. 18.00, TRAFÓKLUB



Nincs hozzászólás

Írd le a véleményed!