Dick Higgins fluxus-művész 1960-as években létrehozott Danger Music című partitúra-sorozatából a 17. számú kimerülésig tartó sikításra invitáló darab.
Dick Higgins fluxus-művész 1960-as években létrehozott Danger Music című partitúra-sorozatából a 17. számú kimerülésig tartó sikításra invitáló darab. – See more at: http://www.artmagazin.hu/artmagazin_hirek/danger_music_17_.2520.html#sthash.PL5LmxIT.dpuf
Pár évvel ezelőtt, amikor először találkoztam vele az volt az első gondolatom, hogy zseniális, hogy egy egyértelmű akcióhoz/tetthez zavart keltő elementáris erő kapcsolódik: egyszerre emberi és állati, konkrét és absztrakt, tudatalatti rétegeket felszabadító – olvastuk az Artmagazinban.
Az
Eleven Emlékmű keretén belül, a Szabadság téren előadott
Veszély-zene konkrét helyszíne a
Magyarország német megszállása 1944. március 19. című emlékmű előtt található interaktív szökőkút közepe volt: az előadás megvalósulásának érdekében a közönség aktív részvételére volt szükség, a vízsugarak blokkolásához, mely a tisztánlátásnak és -hallásnak is akadálya lehetett volna. A keveredő rétegek a helyszín kapcsán: a blokkolt szökőkút; a
Krétakör által kifeszített, majd
pár nappal később kiszakított tükörfólia; az Eleven Emlékmű felhívására az emlékmű elé helyezett személyes, családi emlékeket őrző tárgyak, illetve maga az emlékmű. Az értelmezés kapcsán a helyszínválasztás könnyű fogódzót nyújt, de ennél általánosabb érvényű jelentést is artikulálni kívánt a performansz.
(Monhor Viktória)
Külön köszönet: Hollós István, Tóth Balázs
A performanszot követő beszélgetés résztvevői: Horváth Balázs, Sőrés Zsolt, Sugár János, Szkárosi Endre, Szőke Annamária
https://www.youtube.com/watch?v=fbTnnHy7hfs
Egy állat. Mást már rég elvittek volna a zsaruk. Amúgy rossz nézni a közönyt, hogy nem akadt egy ember aki egy kijózanító pofonnal helyretette volna.
Egyetértek!Moszkvában egy ilyen “performansz” szibériai “üdülést” vagy börtönt ért volna,lásd a Pussy Riot esetét!
Én azt javaslom nektek, ha ilyen emberelvitetős rendőrségben gondolkodtok, nyugodtan költözzetek ki Moszkvába, másfelől egy ember legelementárisabb performanszát láttátok. Ha te csak egy üvöltő embert látsz, nagyon sajnálom. Minden műben annyi tartalom van, amennyit bele tudsz tenni. Itt nem tudtál.
Kortárs művészeti munkák, projektek, akciók híre, illetve azok dokumentumai ritkán járják be a hazai netes sajtót. Pláne villámgyorsan. Nemrég azonban ez történt Monhor Viktória performanszával.
http://0m2.hu/2014/10/29/scream-scream-scream/