+ Média

Hódít az új Anti-Facebook közösségi oldal

Ironikus módon a Facebookon terjed néhány furcsa, az Ello közösségi oldalt hirdető poszt. A Huffingtonpost gyűjtött össze néhány információt az új őrületről.

Ironikus módon a Facebookon terjed néhány furcsa, az Ello közösségi oldalt hirdető poszt. A huffingtonpost gyűjtött össze néhány információt az új őrületről, amely talán letaszíthatja a Facebookot a közösségi oldalak trónjáról. 

Képernyőfotó 2014-10-03 - 6.33.59 PM

Az oldal tavaly, mint privát közösségi oldal indult el, viszont nemrég lehetővé tették, hogy meghívó birtokában bárki csatlakozhasson. A bárki azonban idézőjeles, mert ha nincs ismerősöd az Ellon (ami egyelőre szinte evidencia), a regisztrációs folyamat elég sokáig fog tartani. A miérteket nem igazán sikerült megfejtenünk, de annyi bizonyos, hogy óránként 35 ezer kérelem érkezik az Ellohoz meghívóért esedezve.

De miért olyan menő az Ello?

1. Reklámmentes: Az Ello nem tolja az arcodba, a két perce megguglizott termékeket, nem áraszt el az érdeklődési körödnek megfelelő reklámokat. Mind tudjuk, hogy a Facebook folyamatosan leköveti a tevékenységeinket, figyeli a beszélgetéseinket, a linkeket, amelyeket megosztunk, és ennek fényében mérgez ezernyi hirdetéssel. Az Ello célja, hogy egy tiszta felületet biztosítson azok számára, akik tényleg a kapcsolattartás miatt regisztrálnak közösségi oldalakra.

2. Letisztult: Viszlát játékfelkérések, viszlát lájkvadászat, viszlát vírusok! Az Ellon egyáltalán nem lehet lájkolni, csak az látszik az egyes bejegyzéseid alatt, hogy hányan látták azt. Kommentelni viszont lehet.

Képernyőfotó 2014-10-03 - 6.57.38 PM

3. Kevesebb “barát”: Mindannyian emlékszünk arra, amikor a Facebook még gyerekcipőben járt. Csak a fiatal, menő barátaink tudtak róla, csinálhattál bármit, posztolhattál bármit, nem látta anyu-apu, osztályfőnök. (Ezért szoktunk át az Iwiwről meg a MyVipről a Facebookra.) Az Ellon jó, ha húsz barátod lesz (egy darabig).

Működhet?

Nyilván sokan unjuk már a sok kamu hírt, a rengeteg kérleklájkoldakisfiamképét-jellegű bejegyzéseket, a reklámokat. Kérdés, hogy ez a közösségi oldal miből fogja fenntartani magát? Reklám híján más bevételi forrásra nem igazán gondolhatunk. A másik kérdéses pontja az Ello sikerének, hogy bármikor Facebook nagyságúvá terebélyesedhet, és akkor lőttek a nagy alter-közösségi oldal felfogásnak.

 

1 hozzászólás

1 hozzászólás

  1. imate

    2014-10-03 - 20:55

    Gyanítom, ha kisebb-nagyobb különbségekkel is, de a Facebook is nagyjából így indulhatott…

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Népszerűek

To Top