+ Zene

Jókora bébi-háj batyunak nevezték az operaénekest

Anglia még mindig nem jutott túl azon a szexista gondolaton, amely szerint a nők másodrendű állampolgárok.

Heves felháborodást váltott ki az operavilág neves csillagainak részéről az ír mezzoszoprán énekesnő, Tara Erraught testalkatát ért negatív kritikák.

A Bajor Állami Operaház magánénekese Octavian szerepében lépett színpadra a hét végén Richard Strauss A rózsalovag című művében, amely az idén 80. születésnapját ünneplő Glyndebourne Fesztivál nyitóelőadása volt, és egyben Erraught első szigetországi fellépése.

A szombati előadást értékelő kritikák azonban leginkább az énekesnő testsúlyáról szóltak, nem pedig színpadi teljesítményéről. A brit lapok vezető ítészei egyebek mellett a “hihetetlen, idétlen és antipatikus” (The Times), a “testes” (The Independent) és a “tömzsi” (The Guardian) jelzőket használták Erraughtra. A The Daily Telegraph kritikusa “nehezen kezelhető testalkatról” írt, míg a Financial Times újságírója, Andrew Clark szerint “Tara Erraught Octavianja egy “jókora bébiháj-batyu”.

Az operavilág sztárjait felháborították a 27 éves előadót ért kritikák és védelmükbe vették a feltörekvő tehetséget.

Hogyan érkeztünk el arra a pontra, amikor az opera már nem az éneklésről, hanem az előadók testalkatáról és külsejéről szól, különösen a női énekesek tekintetében.

Tette fel a kérdést a The Guardian honlapján Jennifer Johnstone mezzoszoprán énekesnő. Mint fogalmazott:

Én személy szerint azt hittem, hogy országként már túljutottunk azon a ponton, ahol a nőket másodrendű polgárokként kezelik, de a szexizmus még nagyon is jelen van, mindegy, hogy mit próbálnak elhitetni velünk.

Erraught védelmére kelt továbbá Elizabeth Meister brit szoprán és Jennifer Rivera világhírű amerikai mezzoszoprán, aki az operaénekléshez szükséges “nem tanulható” képességeket és a különböző fizikai követelményeket hangsúlyozta, valamint Nagy-Britannia egyik legünnepeltebb operaénekesének számító Alice Coote is – olvasható a The Guardian című brit napilap honlapján.

A dublini Ír Királyi Zeneakadémián (Royal Irish Academy of Music) végzett Erraught szóvivője szerint a fiatal énekes “csak a zenére koncentrál” és nincs hozzáfűznivalója a kritikusok megjegyzéseihez. Az ifjú tehetség 2008-ban csatlakozott a Bajor Állami Operaházhoz, és 2011-ben tett szert nemzetközi hírnévre, amikor óriási sikert aratott Ravel A gyermek és a varázslat című operájának címszerepében.

(A cikk egy MTI-hír szerkesztett változata)

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.

Népszerűek

To Top