+ Film

Thrillerek napja Cannes-ban

A Le Figaro című francia napilap a nyitófilm, a Grace – Monaco csillaga után a fesztivál második nagy csalódásnak nevezte Egoyan thrillerét.

Bűnügyi történetek szerepeltek pénteken a 67-cannes-i fesztivál hivatalos programjaiban két visszatérő alkotó rendezésében.

A kanadai Atom Egoyan The captive című filmje a hivatalos versenyprogramban, a francia Mathieu Amalric pedig Georges Simenon La chambre bleue (A kék szoba) című művének adaptációjával a második legjelentősebb versenyben, az Un certain regard (Egy bizonyos nézőpont) című szekcióban mutatkozott be.

Az örmény származású kanadai rendező – aki 1997-ben az Eljövendő szép napok című alkotásával elnyerte a zsűri Nagydíját – Ryan Reynoldsszal és Rosario Dawsonnal a főszerepben egy gyermek eltűnéséről és egy pedofil hálózatról a behavazott és hideg Ontarióban forgatott filmje nagyon megosztotta a kritikusokat a sajtóvetítésen. A Le Figaro című francia napilap a nyitófilm, a Grace – Monaco csillaga után a fesztivál második nagy csalódásnak nevezte Egoyan thrillerét.

Cassandra nyolc évvel ezelőtti elrablása óta a kislány szüleinek házassága tönkrement, miután az apa, Matthew (Ryan Reynolds) magát vádolja azért, hogy a gyermeket néhány percre magára hagyta a kocsijában, felesége pedig ezt nem tudja megbocsátani neki. „Még mindig szeretik egymást, de már nem tudnak együtt lenni, ami kínlódás számukra” – hangsúlyozta a rendező cannes-i sajtótájékoztatóján.

Néhány nyomból azonban kiderül, hogy Cassandra életben van és valahol fogva tartják. A történet nagyon emlékeztet az osztrák Natascha Kampusch esetére, akit elrablója nyolc évig tartott fogva a háza pincéjében, de a filmet valójában egy kanadai gyermek eltűnésének esete inspirálta. A rendőrség fokozatosan jön rá, hogy a kislány elrablói mennyire perverzek. A forgatókönyv megírásához a rendező előzetesen pedofíliával foglalkozó rendőrökkel is konzultált.

Egoyan mellett egyébként még két kanadai rendező alkotása indulhat az Arany Pálmáért: David Cronenberg Maps to the stars című filmjét hétfőn, a versenyprogram legfiatalobb alkotója, a 25 éves Xavier Dolan Mommy című művét pedig csütörtökön mutatják be.

A franciák egyik kedvenc színésze, a Hollywoodban is rendszeresen dolgozó 48 éves Mathieu Amalric ötödik rendezésének (2010-ben a Turné elnyerte a legjobb rendezés díját a hivatalos versenyben) egy szerelmi szenvedélyről szóló krimiadaptációt választott, amelyet nagyon pozitívan fogadott a francia sajtó.

Kevés olyan rendező van, aki nemcsak sikeresen tud egy irodalmi művet adaptálni, hanem annak lényegét, hangulatát, zeneiségét és költőiségét is vissza tudja adni” – írta a Le Monde című napilap az egyébként „B kategóriás kis remekműről, amely alig 75 perc”.

A film érdekességét az adja, hogy a főszerepet maga Amalric alakítja, oldalán pedig első filmszerepében a 38 éves színházi rendező, Stéphanie Cléau látható, aki a civil életben több mint egy évtizede a rendező, színész élettársa.

Péntek este egyébként egy versenyen kívüli film alkotógárdája vonulhat fel a vörös szőnyegen: az Így neveld a sárkányodat 3D-ben készült animációs film második részének díszbemutatóját tartják, amellyel a húszéves DreamWorks amerikai stúdiót köszönti a fesztivál.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top