Archív

Hogyan lehetünk milliárdosok 2.: Javítson autót!

Auto-Repair

A profi szervizes úgy hozza rendbe például a váltót, hogy az a szavatosság lejárta utáni napon megy szét, de totál!

Először is, vésse az eszébe a kedves olvasó, hogy minden szolgál¬tatás aranybánya, ha halaszthatatlan szükségletet elégít ki. Ilyen szolgáltatás például a köztéri illemhely, a fagylaltos a strandon, az ügyvédi tanácsadás, a nyilvánosház és az autószerviz.

Mert ugyan mit tehet az ember, ha egy téli reggel, nyári este, tavaszi délben, és egyáltalán, minden évszakban és napszakban lerobban a kocsija? Csapjon a tetejére és hagyja ott?

Ügyfelünknek az autóval olyan a kapcsolata, mint a házastársával: százszor könnyebb először „igen”-t mondani, mint később „nem”- et. Elviszi hát a szervizbe a kis roncsot. És akkor követ¬kezünk mi!

Legelőszöris nem szabad elhinni azt a kapitalista dumát, hogy a tisztességes munka meghozza gyümölcsét. Ha mindent rendesen megjavítunk, akkor az ügyfelet egy év múlva sem látjuk viszont, mert jó lesz a kocsija. Hát hol itt a gyümölcs?! Mindig csak annyira szabad a hibát kijavítani, hogy az adott munka szavatossági idejét kibírja a roncs. A profi szervizes úgy hozza rendbe például a váltót, hogy az a szavatosság lejárta utáni napon megy szét, de totál!

Nem boszorkányság! Technika!

Meggazdagodásunk második biztosítéka a csukott szem módszere. Tegyük fel, hogy észreveszünk egy iciri-piciri hibácskát javítás közben. Laza egy csavarocska. Csöpög egy csapágyacska. Kotyog és ketyeg, potyog és petyeg.

Tesztkérdés: vajon javítsuk ki a hibát percek alatt néhány forint értékű munkával? A jó válasz: nem!! Hát megbolondultunk mi?!

Hiszen eltelik néhány hét vagy hónap, és az a kis hibácska tízezreket hozhat nekünk, amikor szétrázódik miatta a járgány! Vigyázzunk! Ne legyünk már a magunk ellensége, kolléga! Na, ugye!

A harmadik és legbiztosabb érvünk az autószerviz mellett, hogy minden javításért annyit kérünk, amennyit már szégyellnénk, ha volna erkölcsi izénk…, érzékünk, vagy hogy hívják.

A kedves olvasó talán most azt mondja, hogy az ügyfél, bár helyből hülye, egy idő után rájöhet a stiklikre: az időzített hibára, a csukott szem módszerére és az átlagon felüli „fejésre”. És ha rájön, átmegy egy másik szervizbe. Na, és akkor mi van? Vajon nem ugyanúgy és ugyanannyiért dolgoznak ott is, mint magánál, édes úr? Higgyen egy régi és tapasztalt úrvezetőnek! Az Ön ügyfele nyugodtan elrohanhat a másik szervizbe, hiszen az ő mazsolájuk meg rövidesen Önnél fog jelentkezni!

Ez a Józsi szaki féle egyensúly törvénye, kispofám.

{jcomments on}

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top