Nagyot szólt a kerekesszékes gengszterfilm Karlovy Varyban


Kerekesszékes gengszterfilmjével Till Attila letette névjegyét Karlovy Varyban. Orosz rendező kollégája, Ivan Tverdovszkij ugyanazon az oldalon áll, ahol ő. A mások, a megbélyegzettek, a „nem ismertek” oldalán. – írja Szabó G. László tudósításában az ujszo.com.on.

Aztán egy rövid elemzésben összeveti a két rendező filmjét: jól láthatóan a magyar rendező dupla fenekű történetet mesél, de az orosz kolléga is a jó öreg kelet-európai abszurdból építkezik:

Till és Tverdovszkij között tizenhét év a korkülönbség. Az orosz a fiatalabb. Nem is egy kategóriában szerepelnek a fesztivál programjában. Till harmadik rendezése, a Tiszta szívvel az East of West szekció nyitófilmje volt, ami azt jelenti: a beválogatott tizenkét alkotás közül ez áll a sor elején. (Hogy ne kiabáljuk el!) Tverdovszkij a fő versenyben várja a megítélést. Mindketten más témában, más formai megvalósításban erősek. Till végsőkig őszinte filmje szerkezetében „becsapósabb”. Az orosz fiú (még a harmincat sem töltötte be, a több külföldi mustrán díjazott, drámai töltetű Korrekciós osztály után ez a második játékfilmje) a klasszikus rendezői stílus híve, de itt és most egy abszurd elemből kiindulva alkot véleményt társadalomról és egy rendkívüli testi adottsággal „megáldott”, társ nélküli, középkorú asszonyról.

Ha kíváncsi vagy az élménybeszámoló további részletére, kattints át az ujszo.com-ra. Aztán gyere vissza, és nézd meg, mit írtunk a filmes világról.