+ Színház

Bécs után Németországot is meghódította Mundruczó és a Látszatélet

Az arc mint harctér, a bérlakás mint mikroszkóp, a színpad mint nagyítóüveg: az 1975-ben született Mundruczó Kornél színházművészete kis léptékben, éles körvonalakat használva reflektál a társadalmi viszonyokra, és ezáltal válik a Látszatélet egyszerre költői és politikai eseménnyé. – írja az előadásról a Frankfurter Allgemeine Zeitung. Német sajtóvisszhangok.

A osztrák világpremier után június elején Oberhausenben, a Proton Színház egyik külföldi koprodukciós partnerszínházában volt a Látszatélet németországi bemutatója. A legnevesebb német újságok visszhangoztak Mundruczó és a Proton Színház bravúrjáról:

Az arc mint harctér, a bérlakás mint mikroszkóp, a színpad mint nagyítóüveg: az 1975-ben született Mundruczó Kornél színházművészete kis léptékben, éles körvonalakat használva reflektál a társadalmi viszonyokra, és ezáltal válik a Látszatélet egyszerre költői és politikai eseménnyé.

Frankfurter Allgemeine Zeitung

Az este folyamán végig érezhető egyfajta feszítő közlésvágy, ami sajnos oly gyakran hiányzik a színházból, még akkor is, ha aktuális és releváns témákról van szó. Itt valaki azért beszél, mert közlendőjét sürgősen és feltétlenül el kell mondania. Ez pedig óhatatlanul átsugárzik a nézőre. Mindemellett Mundruczó olyan biztos színházesztétikai érzékkel rendelkezik, hogy ez a közlésvágy soha nem csúszik át agitpropba. Ez nagyon ritka rendezői bravúr és csak a legnagyobbaknak sikerül.

ruhrbarone.de

Látszatélet című előadásában a megszokott színpadi provokáció és erőszak helyett enyéni sorsokra vetett csendes és intim pillantással lep meg a neves magyar színházi- és filmrendező, Mundruczó Kornél.

Süddeutsche Zeitung

Mundruczó Kornélnak és a budapesti Proton Színháznak szokatlanul sűrű és jelentős politikai zeitstücköt sikerült létrehoznia. Miután kihunynak a reflektorok, a közönség először percekig néma, majd hosszan tartó tapssal jutalmazza a rendezést, a színpadképet és a színészeket.

opernnetz.de

Peter Carp, a Theater Oberhausen igazgatója is szuperlatívuszokban beszélt a Proton Színház vendégjátékáról és “Európa egyik legfontosabb rendezőjéről”, aki Cannes-ban díjazott filmrendező is egyben, kiemelte a “szenzációs díszlet”-et valamint a “markáns művészi kézjel”-et.” – írta Ralph Wilms a WAZ-on.

A Theater Oberhausen, ahol összesen öt alkalommal volt látható az előadást, egy kísérletező kedvű, kockázatvállaló színház, amely több olyan alkotót indított el a pályáján, akik időközben már nagy ismeretségre tettek szert. Például Herbert Fritsch, a jelenleg egyik legkeresettebb német rendező is itt mutatkozott be először rendezőként.

A Látszatélet Oberhausen után, Wiesbadenbe, Drezdába, Berlinbe és Lille-be utazik, Budapesten legközelebb 2016. december 8-10. között az előadás magyar koprodukciós partnere, a Trafó tűzi ismét műsorára.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top