+ Média

Mit olvasunk az interneten?

internet

A kilencszáz tagú, a 60 évesnél fiatalabb hazai nethasználókat reprezentáló mintán áprilisban végzett kutatás összegzése szerint a 30 év alatti fiatalok leginkább a filmek, a zene és az ismeretterjesztő tartalmak iránt érdeklődnek.

Ötből négy hazai internetező olvas naponta a világhálón, miközben az ilyen rendszerességgel tévézők aránya a 30 évesnél fiatalabbak körében már az ötven százalékot sem éri el.

A kilencszáz tagú, a 60 évesnél fiatalabb hazai nethasználókat reprezentáló mintán áprilisban végzett kutatás összegzése szerint a 30 év alatti fiatalok leginkább a filmek, a zene és az ismeretterjesztő tartalmak iránt érdeklődnek, míg a 30 és 40 év közötti korosztályban a filmek állnak az élen, de ezt az egészség, az otthon és a gasztronómia hármasa követi.

Negyven év felett pedig beköszönt az „ínyencek kora”, amikor a gasztronómia és az életmód, valamint az otthon szerepel a leggyakoribb témák között, amelyek sorában visszatér a tudományos, ismeretterjesztő tartalom fogyasztása is.

A 18-29 éves internetezők 33 százaléka jelölte meg az Indexet kedvencként, 27 százalék az Origo oldalát, a HVG weblapja pedig 9 százalékot kapott.

A harminc felettiek esetén a sorrend változik: az Origo kerül az első helyre, másodikként az Indexet nevezik meg, míg harmadik helyen a startlap.hu és különböző aloldalai végeznek.

A kutatás szerint míg a 40 éves és idősebb korosztályban csak a netezők valamivel több mint fele használ okostelefont, addig a harmincasoknak mintegy 80, a 30 évesnél fiatalabbaknak pedig 87 százaléka.

Mindez az eNET Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület és a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület szerdán nyilvánosságra hozott kutatásából derült ki.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top