+ Képzőművészet

Először Dorothy Iannone festette meg magát szeretkezés közben 18+

Iannone az amerikai művésznők közül elsőként festette meg magát szeretkezés közben, majd egy könyvet is kiadott szexuális életéről.

Dorothy Iannone erotikától túlfűtött képei sokáig a kurátorok tiltólistájának előkelő helyén szerepeltek. Nevéhez számtalan botrányos performansz kötődik: az amerikai művésznők közül elsőként festette meg magát szeretkezés közben, kiadott egy nagy visszhangot kavart könyvet (You Who Read Me With Passion Now Must Forever Be My Friends), melyben részletesen kitárta szexuális életének részleteit és videóra vette, ahogy idős korában maszturbál.

The next great moment

The next great moment

Az 1933-as, bostoni születésű Iannone autodidakta módon sajátította el a festészet tudományát, elsősorban japán fametszetek és bizánci mozaikok másolásával. Már korán kialakult sajátos stílusa, játékos formái elmossák a határokat a festmények és a karikatúrák között, alkotásain érezhető a buddhizmus és tantrikus kultúra iránti érdeklődés. A szabad szerelem hirdetőjeként, képei szinte kivétel nélkül erotikus témájúak, előszeretettel festette vászonra saját és barátai szexuális életét, szeretőivel átélt kalandjait. Vibráló színek, kifacsarodott meztelen testek jellemzik munkáinak többségét, melyek központjában a pucér szépség és a fenséges szex éltetése áll. Képein gyakori elemek a duzzadt péniszek, a domború mellek és a kitárulkozó vaginák.

http://www.peresprojects.com/artist.php?artist=dorothy_iannone

Look At Me This Sweetness

Look At Me This Sweetness

Élete legnagyobb szerelmével és múzsájával, Dieter Roth, svájci művésszel, 1967-ben, Izlandon találkozott az akkor még házas Iannone. Megismerkedésük történetét Egy izlandi legenda (An Icelandic Saga) című, kézzel írt és festett gyűjteményben örökítette meg, melyben részletesen kifejti és ábrázolja valamennyi szeretkezésüket. A következő években elsősorban kettőjük szerelmeskedéseit festette meg, a képeket gyakran kombinálva kézzel írt szövegekkel. A festményeken általában alárendelt helyzetben ábrázolja önmagát, de mégis sugárzik róla, hogy ura a helyzetnek.

Your Names Are Love Father God

Your Names Are Love Father God

Főpapnő, matriarcha, szexistennő, csak néhány név azok közül, ahogy Iannonet élete során nevezték, amelyek, alkotásait elnézve, tökéletesen érthetőek. A ’60-as években művei a kurátorok rémálmainak számítottak, szinte sehol nem voltak hajlandóak kiállítani a pornográfnak minősített darabokat. Míg korábban alaposan kiakasztotta a cenzorokat vászonra festett szexuális életével, addig alkotásaiért ma már kapkodnak a galériák. Számos szólókiállítás és egy retrospektív tárlat bizonyítja, hogy a világ megérett az autodidakta művésznő szexuális túlfűtött képeire és alkotásai túlmutatnak az egyszerű pornográf műveken.

Flora and Fauna

Flora and Fauna

I Am Not What I Seem or Danger In Dusseldorf

I Am Not What I Seem or Danger In Dusseldorf

Élete első tárlatára (Lioness) csupán 75 éves korában került sor, melynek központjában a férfiakkal való szexuális élete állt. Nagy botrányt okozott Whitney Biannálén bemutatott I Was Thinking of You III videó-szobra is, ahol az ölelkező pucér pár női szereplőjének arcát egy monitor helyettesítette, melyen az idős Iannone arca volt látható maszturbálás közben.

I Was Thinking

I Was Thinking

Bár már elmúlt 80 éves, Iannone még mindig lelkesen ábrázolja alkotásaiban az légyottokban rejlő lehetőségeit és örömöket. Az idős művésznő a mai napig aktívan gyártja buja műveit és kiáll amellett, hogy a szexnél nem létezik csodálatosabb dolog a világon.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top