Próbaevők lepik el a házias éttermeket

You-Eat-Too-Much-Of-Something

Egy csipet Magyarország címmel indul az új Kiváló Európai Desztinációk (European Destinations of ExcelleNce, EDEN) pályázat, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. Magyarország “legízletesebb vendégváró úti célját” keresi. 

A pályázók közül kiválasztanak nagyjából egy tucatnyit, ezeket személyesen, próbavásárlással is tesztelik a bíráló bizottság tagjai – ismertette. Végül öt lehetséges nyertest jelölnek ki, a győztest pedig a budapesti Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron választják meg 2015 szeptemberében. A nyeremény 2 millió forint marketingtámogatás lesz a győztesnek.

alkotmany2

Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. (MT) vezérigazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az Európai Bizottság 9. alkalommal írta ki a pályázatot, amelynek 2015-ben a helyi gasztronómiára építő turizmus a témája.

Szeretnék megtalálni azt az európai szinten is versenyképes helyet, amely a már legalább 2 éve létező, saját helyi gasztronómiájára alapozott speciális turisztikai kínálatával elnyerheti a “Magyarország legízletesebb vendégváró úti célja” címet.

Azt a magyarországi térséget, kistérséget keresik, ahol tájjellegű ételeket lehet fogyasztani, házi készítésű termékek vannak az étlapokon, illetve ahol a szolgáltatók a helyi értékeket mutatják be a hazai és a nemzetközi turistáknak.

Hétfőtől az ország 9 turisztikai régiójában 9 állomásos vidéki roadshow indul, ezek az információs napok segítik a lehetséges pályázók tájékoztatását.