+ Képzőművészet

Újabb plágiumvád

plágium

Az újabb plágiumváddal alig pár nappal azután álltak elő, hogy a kiállításról eltávolították Koons egy másik művét, a Fait d’hiver című installációt, mivel a Naf-Naf ruhagyár reklámügynöksége szerint a porcelánkompozíció, amelyben egy disznó siet egy hóban fekvő félmeztelen nő segítségére, egy hajdani konfekcióreklám lekoppintása.

Már a második plágiumváddal szembesül Franciaországban Jeff Koons, a kortárs művészet egyik legvitatottabb, egyben egyik legjobban fizetett sztárja, akinek a párizsi Pompidou Központban most futó kiállítása az eddigi legátfogóbb retrospektívje Európában és minden idők legtöbb látogatót vonzó tárlata ezen a kiállítóhelyen, írta meg a hirado.hu.

Az 59 éves amerikai szobrászt legutóbb Jean-Francois Bauret, a januárban elhunyt francia fotóművész özvegye vádolta meg azzal, hogy Naked című, egy fiatal lányt és fiút meztelenül ábrázoló porcelánszobrával a pucér portrék specialistájának számító férje egy korábbi fotóját koppintotta le. Bár az 1988-ra datált alkotás szerepel a katalógusban, a Naked nem szerepel a kiállított művek között, a múzeum közlése szerint azért, mert szállítás közben könnyebben megsérült.

Az újabb plágiumváddal alig pár nappal azután álltak elő, hogy a kiállításról eltávolították Koons egy másik művét, a Fait d’hiver című installációt, mivel a Naf-Naf ruhagyár reklámügynöksége szerint a porcelánkompozíció, amelyben egy disznó siet egy hóban fekvő félmeztelen nő segítségére, egy hajdani konfekcióreklám lekoppintása. Jeff Koons-t korábban már három alkalommal is feljelentették plágium miatt és két alkalommal el is marasztalták.

Alain Seban, a Pompidou Központ elnöke a vádakra reagálva felhívta a figyelmet arra, hogy a másolatnak tartott művek a Banalitás című sorozat részei, amelynek alapelve, hogy a kereskedelemben kapható termékekből vagy a sajtóban megjelent képekből indul ki.

A modern és a kortárs művészet jelentős része az idézés, sőt a kisajátítás koncepcióján alapul

– hangoztatta. A november 26-án megnyílt és április 27-ig nyitva tartó Koons-kiállítás az első 17 napban több látogatót vonzott a Pompidou Központba, mint bármely más korábbi kiállítás. A több mint száz művet felvonultató retrospektív tárlat azt kívánja bemutatni, hogy a provokatív amerikai pop-art művész miként szüntette meg a populáris kultúra és a magas művészet közti határokat, hogyan értelmezte újra a sztereotípiákat.

Koons alkotásai csillagászati áron kelnek el, Balloon Dog (Lufikutya) című szobra élő művész esetében rekordot jelentő 58,4 millió dollárért talált gazdára 2013 novemberben a Christie’s árverésén.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top